2012. október 7., vasárnap

Karamellás alma

Nagyjából gyerekkorom óta csorgatom a nyálam az amerikai, piros cukorköntösbe bújtatott almák után. Mivel sajnálatos módon a hazai búcsúk kínálata a gumicukorra, bocskorszíjra (és az egyébként nagy kedvenc) grillázsra szűkült, így azt hittem csak akkor lesz lehetőségem megkóstolni ezt a különlegességet, ha egyszer ellátogatok az Egyesült Államokba.
Véletlenül azonban a múlt héten rábukkantam erre a receptre, és azt kell mondjam, tökéletes. Krónikus karamellégető szindrómában szenvedek, de ezt még nekem sem sikerült elrontanom. Annyira nem, hogy a végén még egy aranyos kis karamellvirágot is rittyentettem az almák mellé. :)

Na de jöjjön a recept:

  • 4 db savanykás alma
  • 225 g cukor
  • 110 ml víz
  • 1 tk ecet
  • 25 g vaj
  • piros ételfesték

Az almákba hurkapálcikákat szúrunk, majd forró vízbe mártjuk őket, hogy a viaszos réteg lejöjjön róluk, és konyhai papírtörlővel (nekem még mindig Szilvia), szárazra törölgetjük őket.

Elkészítjük a karamellt. A vizet a cukorral elkezdjük főzni, míg hólyagokat nem vet. Ekkor hozzáadjuk a vajat, az ecetet és az ételfestéket és sűrű karamellé főzzük. Érdemes alacsonyabb lángon végezni ezt a műveletet, mert a karamell hamar odaég.
Akkor készült el, ha egy pohár vízbe cseppentve keménnyé dermed.

Ezután gyorsan kell dolgoznunk, ugyanis a tűzről levéve a karamell gyorsan elveszíti a folyósságát, és nem tudjuk egy rétegben felvinni, úgyhogy villámgyorsan beleforgatjuk az almákat a szép piros karamellbe és hagyjuk őket megkeményedni.

Nagyon finom és irtó jó érzés, ahogy ropog a fogunk alatt. :)


4 megjegyzés:

  1. miért nem lesz a főzet sűrű? mennyi ideig kell főzni ahhoz, hogy sűrűsödni kezdjen?

    VálaszTörlés
  2. Pontos időt nem tudok mondani, mert sok mindentől függ, de érezni fogod, hogy mikor jó. Ha úgy érzed, hogy már elég sűrű, akkor kiskanállal vegyél ki belőle egy picit, és folyasd egy pohár hideg vízbe. Ha megdermed, akkor jó. :)

    VálaszTörlés
  3. köszi a választ, de sajnos így sem dermedt meg, pedig 25 prcig főztem..anyukám szerint nem kell bele víz, de ez hiteles receptnek tűnik, megcsinálom újra, hátha kihagytam valami fontos hozzávalót, vagy elszámoltam valamit

    VálaszTörlés
  4. Ó hát sajnálom...egyik ismerősömtől kaptam a receptet, és igaz csak egyszer csináltam eddig, nekem jól sikerült elsőre...ha gondolod kipróbálom egyik nap újra..hátha a leírásban rontottam el valamit...

    VálaszTörlés