2011. november 25., péntek

Vajas kekszek

Ne haragudjatok, hogy kicsit elhanyagoltam a blogot, de a vizsgaidőszak közeledtével sűrűsödnek a teendőim...
Ígérem a karácsonyi szünetben kárpótollak titeket!

A mai gyors sütink nem más mint a vajas keksz. Azért ezt választottam, mert régebben kaptam egy doboz isteni dán vajas kekszet, aminek a dobozát megtartottam és itt szemezek az oldalán lévő sütikkel nap mint nap. És már nem bírtam tovább. Meg kellett sütnöm. :) Kicsit lusta voltam, úgyhogy a formázott sütik helyett, az egyszerű kiszaggatott verziót csináltam, de az íze ugyanolyan finom. :)

Hozzávalók:
  • 10 dkg cukor
  • 20 dkg vaj vagy margarin
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 egész tojás
A cukrot és a vaníliás cukrot összedolgozzuk a margarinnal és a liszttel, amíg morzsás masszát nem kapunk. Hozzáadjuk a tojást is és sima tésztává gyúrjuk.
Fél órán át pihentetjük a hűtőben, majd kinyújtjuk és egy nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. 200°-on 10 percig sütjük, amíg az aljuk kissé aranybarna nem lesz.
Én áfonyalekvárral ettem, nagyon nagyon finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése