2012. augusztus 24., péntek

Házi tortilla chips és salsa szósz

Nos a történet úgy indult, hogy moziestét akartam rendezni. Megterveztem a meghívót, berendeztem a szobát, bekészítettem a filmet...de valahogy a sima mikrós pattogatott kukoricát unalmasnak találtam. És ha már ennyi energiát feccöltem bele, akkor igazán belefért, hogy készítsek valami házi-nasit a mozizáshoz. A választásom a nachosra esett, mert nagyon szeretjük, de a bolti verzió baromi drága. És mint kiderült, nem is olyan jó, mint a házi. ;)

Hozzávalók:

  • 1 bögre finomliszt 
  • 1 bögre kukoricaliszt
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk só
  • 10 dkg vaj/margarin
  • 2 dl forró víz

A kétfajta lisztet összekeverjük a sóval, a sütőporral és a vajas tésztákhoz hasonlóan ehhez is hozzámorzsoljuk a vajat/margarint. Hozzáöntjük a forró vizet és addig gyúrjuk, míg sima tésztát nem kapunk.

Diónyi gombócokat gyúrunk a tésztából és kör alakúra kinyújtjuk a golyócskákat. Én először féltem igazán vékonyra nyújtani, de jól bírja a gyűrődést, főként ha két fólia között nyújtjuk ki.

Felforrósított serpenyőbe helyezzük és szárazon, fehéredésig sütjük mindkét oldalát. A megsült korongokat egymás tetejére halmozzuk és konyharuhával letakarjuk, hogy ne száradjanak ki.

Ha minden gombóc kisült, minden körlapot 4-6 cikkre vágunk fel (tetszés szerint) és fűszerekkel gazdagon megszórva (és fokhagymasót és chilliport használtam) 180°-on addig sütjük, míg aranybarnák nem lesznek.

És a szósz. Hát ez adott volt, ugyanis múlt héten ketchupot főztünk. Nem lett igazi "ketchup-állaga", inkább a kedvenc tésztaszószomra hasonlít, így aztán tényleg sokoldalúan felhasználható. De mivel Dávid rágta a fülemet, hogy csináljak neki csípőset is, így a kész ketchupba szeleteltem friss chilli paprikát és szórtam hozzá cayenne borsot. Iszonyúan csípős lett. :D

Úgyhogy ezt kínáltam a kész torilla chipshez, mondanom se kell, villámsebességgel fogyott el. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése