2011. július 18., hétfő

Túrós puffancs és Túrós-barackos pitécske

Tegnap Nagyival nekiálltunk sütni. Mivel annyira tetszett neki a múltkori Fornetti receptem, ezért kipróbáltuk túróval is, de mivel magasabb és puhább lett, én Túrós puffancsnak neveztem el. A maradékból pedig szokás szerint kreatívkodtam kicsit. :)

A Túrós puffancshoz:
  • 1 csomag levelestészta
  • 500 g túró
  • 100 g kristálycukor (aki édesebben szereti, tehet bele többet is)
  • 2 ek gríz
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • reszelt citromhéj (elhagyható)
A Túrós-barackos pitécskéhez:
  • 300 g liszt
  • 200 g vaj
  • 100 g cukor
  • 1 tojássárgája
  • 1 barackkonzerv
 Szóóóval. Kezdjük a Túrós puffanccsal. A leveles tésztát kinyújtjuk és nagyjából 6x6-os kockákra vágjuk. A túrót a cukorral, a vaníliás cukorral, a grízzel és a tojással elkeverjük, és a kockákra evőkanálnyi adagokat halmozunk, majd egy másik tésztakockával befedjük, a széleit jól lenyomkodjuk. Ha kedvünk van hozzá, bevághatjuk a tetejét, ahogy én tettem, de anélkül is szép és -nem utolsósorban- finom lesz. :)
A puffancsokat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, a tetejüket pedig megkenjük tojással és megszórjuk egy csipet kristálycukorral. 180°-on sütjük, amíg aranybarnák nem lesznek. :)

Mivel kicsit spóroltam a túróval, hogy elég legyen, így a végére persze maradt egy csomó, így "kénytelen voltam" felhasználni. :)
Gyorsan gyúrtam egy kis omlós, vajas tésztát a lisztből-vajból
-cukorból-tojásból és fél órát pihentettem. Utána kinyújtottam a tésztát és belesimítottam a mini piteformába. Picit megszurkáltam és 170°-on pár percig elősütöttem. Utána került rá a túrós massza és a felszeletelt barack. További 5 percig sütjük, majd tálalhatjuk. :)
Ééééés....íme a fotók.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése