2012. december 3., hétfő

Tökös piskóta

Mivel sütőtökszezon van, de a pitét már kicsit untam, így szemezgettem a receptek között, és találtam egy tökös piskóta receptet.
Meglepően finom, olyan mintha a pite tésztája és tölteléke lenne egy sütiben, de kicsit sem macerás, nagyon gyorsan elkészül, az állaga pedig iszonyú jó. :)


Hozzávalók:

  • 45 dkg sült sütőtök
  • 10 dkg vaj
  • 18 dkg liszt
  • 17 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 1/2 dl tej (FIGYELEM...fél DECI, nem fél LITER...én majdnem elnéztem...)
  • 1/2 cs sütőpor
  • 2 kk őrölt fahéj (vagy mézeskalács fűszerkeverék)


Na szóval. Elsőként a sütőtök szeleteket megsütjük. Számoljuk rá, hogy 45 dekányi a sülés utáni verziót jelenti, ezért nagyjából kétszer annyival indítsunk, mert ugye össze is sül, meg ott van ugye a héja is.
Kihűtjük a sült tököt, kikanalazzuk a héjából, és villával összetörjük.

A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük. Mikor már sima és fehér, akkor hozzáütjük a tojásokat, és robotgéppel jól összedolgozzuk. Belekanalazzuk a tökpürét, a lisztet, a sütőport és a fahéjat, majd hozzáöntjük a tejet is. 
Sütőpapírral bélelt tepsiba öntjük, és 190°-on nagyjából 40 percig sütjük.  
Ennyi az egész, és a végeredménynagyon nagyon finom.
Pedig én aztán tényleg utálom a tököt mindenféle formában. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése