2011. június 14., kedd

Croquembouche- A cukrászművészet Csipkerózsikája

A héten nagy fába vágtam a fejszémet. Kb. 8 éves korom óta nézegetem ezt a sütit, de mivel professzionális nehézségű volt, nem mertem belevágni. Aztán anyukám bíztatására idén úgy döntöttem, hogy elkészítem a születésnapomra.
Azért kapta a cukrászművészet Csipkerózsikája nevet, mert a mesében a kastélyt tette áthatolhatatlanná a tüskés rózsa rengeteg, itt pedig a karamellháló teszi ugyanezt. :)
Recept (Kb. 35-40 Ördögpirulához):
  • 1/4 liter víz
  • 1 csipet só
  • 100 g vaj
  • 150 g liszt
  • 4 tojás
A vizet egy lábosban felforraljuk, majd hozzátesszük a vajat és a sót. Ha a vaj elolvadt beleöntjük a lisztet és addig keverjük míg össze nem áll. A masszát aztán 2 percig még kevergetjük, majd átöntjük egy keverőtálba. A tojásokat egyenként adjuk hozzá, a következőt csak akkor üssük bele, ha az előző már jól elkeveredett. A tésztát töltsük nyomózsákba és dió nagyságú rózsákat nyomjunk a sütőpapírral bélelt tepsibe. 200°-os sütőben 25-30 percig süssük, és semmiképpen NE NYISSUK KI a sütő ajtaját!!!!
Ha megsültek és kihűltek készen állnak a megtöltésre.
A krémhez:
  • 1/2 liter tejszín
  • 1 cs vaníliás cukor 
  • 1 ek cukor
A tejszínt összekeverjük a cukrokkal és a habfixálóval és kemény habbá verjük. Ezt a krémet töltjük az ördögpirulákba. A nyomózsák fejével kis lyukat nyomunk a közepükbe és belenyomjuk a vaníliás habot.
Aztán jön a számomra legnehezebb rész, a karamell.
A karamellhez:
  • 150 g cukor
  • 4 ek víz
A cukrot és a vizet öntsük egy lábosba és addig főzzük míg aranybarna nem lesz. Én nem kevertem, hanem rázogattam az edényt, szerintem így jobban elegyedik. A másik ami fontos, és nem volt leírva a receptkönyvben...ha elértük a tökéletes színű karamellt, nem marad olyan. Mivel olyan forró, tovább "sül", szóval ha szép aranybarnára pirítottuk, mikor levesszük menthetetlenül leég. Legközelebb már okosabb voltam, picit barnítottam csak meg, így a piramis végére már tökéletes színe volt.
Mikor kész a karamell, a kis golyókat félig mártsuk meg benne és tapasszuk össze őket, kör alakban letéve a tálcára. Építsük így fel a kis piramisunkat, majd jöhet a még trükkösebb rész..a háló. Mártsuk a karamellbe egy villát, és húzzunk szálakat belőle körbe a tortára. Érdekes módon, ez tűnt a legnehezebbnek és mégis ez volt a legkönnyebb része szerintem.
És a végeredmény...szerintem magáért beszél...

3 megjegyzés:

  1. Megnézegettem a blogod, nagyon szép dolgokat csinálsz! Biztosan finomak is :) Legszívesebben írnék mindhez... mégis ehhez írok most: Te nézed a született feleségeket? Volt egy rész amiben Bree ilyen sütit csinált és elbénázta :D Láttad? :D Itt a kép róla, vicces :D http://ant.sillydog.org/blog/pic/croquembouche_Desperate_Housewives.jpg
    További sok sikert a blogoláshoz, követni foglak ;)

    VálaszTörlés
  2. Jahj köszönöm szépen, nagyon kedves vagy. :) TERMÉSZETESEN nézem, de először anyukám szakácskönyvében szúrtam ki, kb 6 évesen és azóta nagy álmom, hogy megcsináljam. :)
    Köszönöm még egyszer a dicséretet, tényleg jól esett. :)

    VálaszTörlés
  3. Nos, lehet karamellhálónak is nevezni, de a konyhatündérek inkább cukorfátyolnak hívják :D

    VálaszTörlés