2011. június 14., kedd

Epres-csokis tartlette

Elnézést, kicsit elmaradtam a feltöltéssel a vizsgaidőszak miatt, igyekszem most pótolni. :)
A nosaltyn találtam egy receptet amit a saját ízlésemhez igazítva átdolgoztam és (tanulás helyett) elkészítettem.
A recept:
  • 250 g finomliszt
  • 1 csipet só
  • 150 g vaj
  • 100 g porcukor
  • 1 tojás
A lisztet a sóval és a vajjal összemorzsoljuk, majd hozzáadjuk a cukrot és a tojást. Szép, selymes tésztagombóccá gyúrjuk és 30 percre a hűtőbe tesszük pihenni. A fél óra leteltével, a tésztát kivesszük a hűtőből és kinyújtjuk. Kivajazott, kilisztezett formákba tesszük és 15 percig vakon sütjük.
Itt van lehetőségünk csokikrém készítésére, azonban én lusta voltam, (meg tanulnom is kellett) ezért étcsokis pudingport használtam. Persze így készre kellett sütni a tortácskákat, nem csak elősütni.
De ha van kedvetek/erőtök/lehetőségetek leírom egy “profibb” csokikrém receptjét.
Csokoládékrémhez:
  • 0,8 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 200 g étcsokoládé
  • 2 tojás
A csokoládét megolvasztjuk, folyamatosan kevergetve hozzáöntjük a tejet és a tejszínt, majd a tojásokat. A tortácskákba öntjük és így sütjük készre.
A kész tortácskákat én gyümölccsel díszítettem, természetesen eperrel, hiszen az a kedvencem, és friss, ropogós cseresznyével.
Remélem tetszenek..:)

2 megjegyzés:

  1. Szia Szisza!
    Nagyon szépek a tartletjeid, csak nem a ribizlis-vaníliakrémes tartlet volt a minta?:))
    Üdv:
    Szofika

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! :) Nem...saját ötlet volt. Igaziból csokipuding és eper volt itthon, ezért ezeket választottam hozzá. :D

    VálaszTörlés