2011. június 14., kedd

Túrótorta

A mai recept kissé eltér a megszokottól, hiszen ez a sütemény nem igazán az én érdemem.
Anyukámék kint élnek Németországban én pedig beleszerettem a Käsekuchenbe, mindig ha kint vagyok haza is hozok belőle. Eljött a szülinapom, anyukám pedig szívesen meglepett volna vele, azonban postai úton egy túrótortát elküldeni nem lett volna szerencsés. Így aztán mikor kibontottam az ajándékdobozom, ott volt benne ez a csináld-magad-torta is. :)
Azért sikerült találnom egy nagyon hasonló receptet, hogy ti is el tudjátok készíteni ezt az isteni finom tortát.
Mielőtt elfelejteném...ez a bejegyzést Öcsémnek ajánlom, mert a múltkor bedurcázott, hogy MINDENKIRŐL neveztem el már süteményt, de róla még nem. Úgyhogy tessék Csipet, ezt neked szánom. :)
A tésztához:
  • 250 g liszt
  • 125 g vaj
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 75 g porcukor
  • 1 tojás

A lisztet a vajjal összemorzsoljuk, majd hozzáadjuk a cukrot a vaníliás cukrot és a tojást. Finom tésztává dolgozzuk, majd fél órát pihentetjük a hűtőben. Azután kinyújtjuk, egy kivajazott-kilisztezett tortaformába igazítjuk és "vakon sütjük".
A vakon sütés nem más mint a tészta elősütése, mielőtt még a töltelék rákerülne, ami azért szükséges hogy a töltelék ne áztassa el. Sütőpapírt helyezünk a tésztára, majd a papír tetejére valamilyen "nehezéket" teszünk. Ez általában bab, borsó, lencse vagy rizs, de szerintem a legjobb a megmosott aprópénz, hiszen így semmi nem vész kárba.
Addig sütjük a tésztát, míg a széle aranybarna nem lesz, aztán jöhet bele a túrós töltelék.

A töltelékhez:
  • 500 g túró
  • 2 dl tejszín
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 150 g cukor
  • 4 tojás
  • 4 ek étkezési keményítő

Igaziból ebben sincs semmi ördöngősség. A túrót egy villával összetörjük, minél krémesebb és simább lesz, annál jobb. Ezután hozzáöntjük a többi hozzávalót, a tejszínt, a cukrot, a vaníliás cukrot, a tojásokat, a legvégén pedig a keményítőt. Egy robotgéppel összekeverjük, majd a tésztára öntjük. Előmelegített sütőben kb. 1 órát sütjük, 180°-on.
Én eperrel tálaltam, mert szerintem minden (süti) eperrel a legfinomabb. :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése