2011. június 14., kedd

Linzer

Lám, lám, lám…úgy néz ki az olvasóim vacsoravendégeket várnak a héten, ugyanis az általatok megszavazott recept a “vendégváró aprósüti” lett.
Sokat gondolkodtam rajta, hogy mi az ami könnyen elkészíthető, finom és mindenki szereti…és mire esett a választásom? A linzerre.
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 2 ek tej
  • fél cs sütőpor
  • baracklekvár
A sütőporos lisztet és a cukrot a vajjal összemorzsoljuk, majd hozzáadjuk a tojásokat és a tejet.  (Szépen leírtam egy mondatba, nem? :D )
A kidolgozott tésztát a hűtőbe tesszük fél órára, pihenni. Ha letelt az idő, kivesszük a masszát és belisztezett deszkán elnyújtjuk, majd kiszaggatjuk. A linzerhez kétfajta szaggatóra van szükségünk… egy fordos szélű kör alakúra, és egy ugyanilyenre csak lyukasztóval a közepén.
(Ha rákattintotok, meg tudjátok nézni, mert elég sután fogalmaztam és nem biztos, hogy ebből megértitek.)
180°-os sütőbe tesszük a kiszaggatott “virágokat” és addig sütjük, míg az alja minimális színt nem kap.
Az elkészült sütiket konyharuhára tesszük hűlni, majd baracklekvárral összetapasztjuk.
Aki szereti, megszórhatja porcukorral is, de én így szeretem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése